Tuesday, April 6, 2010

Ini Wajah Sebenar Nabi Isa?




Dengan menggunakan teknologi komputer 3-D yang terbaru, sekumpulan digital artist telah dapat mengetahui wajah Jesus ataupun Nabi Isa yang sebenar. Bentuk muka dan badan Jesus diambil daripada 'Shroud Of Turin' atau lebih dikenali sebagai kain kapan yang meliputi badan Jesus dalam makamnya.

Menurut Ray Downing, ketua projek ini, untuk mencipta semula wajah Jesus, kain kapan Jesus adalah objek yang penting dalam projek ini. Dengan bentuk wajah Jesus yang melekat di kain kapan, Downing boleh mendapatkan blueprint wajah sebenar Jesus dan membina wajah itu dalam bentuk 3-D. Tetapi ramai pakar mengatakan bahawa kain kapan itu adalah palsu.

Keputusan projek ini akan ditayangkan di The History Channel dalam minggu ini. Dokumentari itu bertajuk, The Real Face Of Jesus. Hmmm, kalau betul la ni wajah sebenar Nabi Isa, boleh kita percaya benda ni?









sumber ini aku perolehi dr belogbagus.blogspot.com.. kdt yang tinggi kerana aku copy and paste dr blog beliau... aku rasa ini info yg sgt menarik... lawat sini untuk info lanjut.. tentang kebenaran bnda ni lak.. wallhualam.... hanya allah yang tahu..

4 comments:

Anonymous said...

nabi isa kan diangkat ke syurga so kalo betol pon dats probably lelaki yg ditukar rupa menjadi nabi isa tu..hehe..ntahhhh...

Judiene said...

btol ke?
bukankah hanya Allah saje yg taw samada Nabi Isa hidup atau mati?
kalo kain kapan, bermakna Nabi Isa dah meninggal
ermm, confuse..

Unknown said...

Assalamualaikum,Ini bukan wajah Nabi Isa. Nabi Isa bukanya mati lagi.Itu wajah orang lain...Nak tengok wajah nabi Isa bukannya payah, tunggu kemunculanya nanti di akhir zaman dimana dajjal akan mati di bunuh oleh beliau...aaa yang itu baru betul..

Just_me said...

salam.. saya setuju.. Nabi Isa a.s telah diangkat oleh Allah s.w.t sebelum mereka menyalib baginda.. yang disalib bukanlah Nabi Isa a.s tp sebenarnya sorang hamba Allah yg sy x ingt nama nya.. jadi muka yg diorang cuba bentuk semula ini bukanlah wajah sbenar Nabi Isa, tapi hamba yg telah digantikan oleh Allah s.w.t.. ada dlm ayat Al-Quran klu x silap.. sy bimbang ini sekadar satu muslihat jahat org2 yahudi.. jgn mudah terpedaya..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...