Sunday, August 8, 2010

Me singing IZINKANLAH-qface

hahah.. single pertama dr kumpulan QFACE.. yang memperkenalkan nama Qface dan fairuz selamat di industri muzik tanah air... rindu weyh lgu ni.. ramai giler suruh nyanyi balik.. hah rasakan lhooo.. gue nyanyi tanpa musik.. ahahah... enjoy ek.. kalau tak enjoy jgn bunuh diri dah le... eheheheheh

Qface- IZINKANLAH

Bila berlabuh tabir malam indah
Cakerawala pun turut melambai gundah
Pecah duka berganti
Rasa merindu kepadamu

Telah lama diriku dalam leka
Cuba menyintaimu sepenuh jiwa
Sedangkan itu satu
Kewajipanku terhadapmu

Indah mahligai yang menanti
Semakin jauh di jangkauan
Dapatkah aku pulang
Berjiwa suci
Bagai kekasih... dinanti

Masihkah diri ini
Ada ruang beradu
Dalam mahligai
Sedangkan diri
Telah tercemar
Debu dunia

Hina Islam- INI MELAMPAU..!!


video

aku bru je tengok video ini di fb.. agak kecoh berperang mulut... aku tak tau perkara ini baru atau lama... sudah diambil tindakan atau belum.. tapi yang aku pasti.. pelakon dalam vid ini bukan orang semenanjung, dan ia seperti di dalam gereja........ ini sangat melampau.. semua pihak perlu ambil berat perkara ini.. islam bukan agama mainan untuk dipermainkan.. solat kami bukan dicipta untuk dipersendakan.. azan kami bukan nyanyian yang boleh diperbagaikan sesuka hati...perlu diambil berat tentang perkara ini. pihak gereja sendiri harus lihat perkara ini sebagai satu kejadian yang boleh memburukkan nama institusi gereja itu sendiri....

perkara ini harus difikirkan.. bagaimana nak tanam sifat2 hormat agama, bukan saja agama sendiri, tapi agama lain dalam setiap masyarakat.. dr mak ayah, guru, wakil rakyat.. harus fikirkan.. bagaimana kita nak serapkan satu sifat terpuji dalam setiap masyarakat di malaysia ni, tak kire bandar atau luar bandar... tak kire agama apa, bangsa apa, untuk hormat kesucian agama tu.. agama bukan satu bnda yang boleh diperlekehkan... aku agak marah dengan penghasilan video ni....

jika perkara ini dah lama, dan dah ambil tindakan, aku moohon ampun.. dan di harap semua pihak sedar tanggungjawab masing2 dalam masyarakat. dan sedar tentang sensetiviti masyarakat.... lg2 berkaitan agama...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...