Tuesday, April 6, 2010

Lagi Pasal Kerja




alhamdulillah... segalanya sekarang sudah berjalan pada satu landasan yang agak stabil... penempatan sudah tetap.. kerja sudah mula nampak bayangnya... cuma yang mungkin belum sempurna, penerimaan diri, dan tahap kesesuaian emosi dengan situasi.. sekarang baru kurasa apa yang pernah dilalui oleh cik Zaffirah Zaini yang sgt "ceria" di Lahad Datu tu.. baru sekarang ku mengerti apa yang di rasanya beliau di awal2 penempatan nya di sana... hehehe



ya.. emosi tetap agenda utama dalam melayari segala bnda sehari2... jd aku masih lg mencuba untuk melihat segala ini dr sudut paling positif... yela... menukar haluan dr satu bidang ke satu bidang yang bezanya umpama putih dan hitam.. bukan boleh dilangsaikan dalam sehari dua... aku sendiri memberi 2 bulan kepada diri ini.. bagi aku betol2... menyelami isi situasi yang perlu aku berada sekarang.. insyaallah.. yang penting.. seperti pendirianku... hentikan merungut... terima dengan hati terbuka.. melihat segala kepayahan dr sudut positif.. insyaallah.. takda masalah...



team2 mate aku yang lain.. semua hampir sama.. ye la.. kami sendiri kebanyakannya baru sahaja selesai pengajian.. jd perlukan kekuatan mental dan fizikal untuk hidup segar di daerah baru ini... sbb itu juga.. aku sgt bersatu dengan kawan2 seangkatan aku yang lain.. kerana kami dalam situasi yang sama... curahan pendapat, luahan hati... penceritaan tentang dunia baru antara kami.. memang perlu.. supaya jika ada beban tertanggung.. terasa ringan sedikit kerana ada yang sanggup berkongsi... terima kasih semua..



jadi... helakan nafas baru.. buang segala yang terkumpul sayu... gantikan dengan satu semangat mahu membina satu masa depan yang terbaik.. insyaallah...

3 comments:

Lina Chan said...

kuatkan hati.. standard dah jadi PTD.. tension tak penah takde.. even keje2 lainpun tension gak.. ^^

Nur Aainaa Khairunnisa said...

mana pic yang tu? cakap nak upload....

acik ayu said...

hai fairuz,

murahnye rezeki awk.
alhamdulillah.

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...