Thursday, November 25, 2010

Aku Benci KAKI aku.!!!


aku memang dah lama nak luahkan perasaan terpendam ni.. tp aku sangsi.. aku buntu... well.. hari ni dengan penuh semangat aku nak bgtau aku memang benci kaki aku.!!! uwaaa... kenapa?.. bukan ok!!! bukan sbb kaki aku berbau!!! well.. kaki aku lagi wangi dr perfume tyra bank ok... ahahah... ok cmm ni.. aku nak ringkas jek.. penat nak tulis pnjang2.. tak sabar nak balik rumah nak masak meggie... yehaaa... btw berbalik kepada isu kaki.. korang tautak bentuk kaki kite ada dua jenis.. jenis A dan jenis B... jenis A adalah yang kebanyakan manusia normal yang bisa mempunyai peluang membeli kasud dan menggayakannya dengan selesa ada.. jenis a adalah kaki yang bentuknya normal.. bujur memanjang kehadapan.... manakala jenis b adalah yang sesetengah manusia yang seperti aku yang sukar mencari keindahan dalam menggayakan kasud dan seterusnya tersiksa dr implikasi2 yang tak sepatutnya... jenis b adalah kaki yang melebar ke tepi...
ok. aku taknak terangkan panjang lebar tentang jenis a.. sbb dah memang elok dah jenis tu.. yang jenis b ni.. memang mendatangkan kesukaran yang sgt dahsyat.. aku mewarisi kaki mak aku.. dan dalam 5 org adik beradik.. hanya aku.. aku yang bongsu ini.. huhuhh...

jenis kaki b ni.. dia melebar ke tepi... jadi yang menyukarkannya.... bila dalam sesi membeli kasud yang hebat dan cantik.. pasti akan ade dilema... nak ikot saiz panjang kaki atau lebar kaki.. cmm aku.. kalau ikot panjang kaki.. aku pakai 7 0r 7 setengah..... tp lebar kaki aku... aku sepatutnya pakai 8 atau 9.... beza kan?.. terus.. apa kesan buruk yang dahsyatnya? ok mcm ni.. kalau aku beli kasud ikot saiz panjang kaki. iaitu 7 atau 8... kasud itu akan memng terletak cantik jek... tp MENYAKITKAN ok... sbb lebar kaki mcm terhimpit.. kaki akan menjadi sgt ketat.. pakai kasud dlm beberapa jam.. kaki akan berdenyut mcm blender... then mcm ne? beli saiz 9?.. ok.. memang sgt selesa kalau beli saiz sembilan... tp nak ke anda kalau anda dikatakan sedang memakai kasud but ? ataupun.. kaki anda umpama maskot mcd tu?.. yang sebatu dah nampak kasud besar tu?... tak kan.. jd nak taknak kene la beli saiz 7 atau 8...... tahan jek la sakit....

abis? belum lagi hokay.. yang kedua.. bila dah beli saiz 7.. lebar kasud tu jd ketat.. dan kesudahannya.. kasud tu akan terkoyak di bahagian tepi kaki... memang akan koyak.. sbb kaki tu lebar... sebenarnye emosi aku tak terkawal ni sbb aku bru je melihat kasud kerja aku yang dibeli dengan harga seperti sebotol perfume original dkny 100ml ok!!! sadis giler.. beli kasud mahal2.. tp koyak gak.. taksampai setahun kot kasud tu.. arrgg!!!!,.. jd mcm ne!! takde pilihan!!! takkan nak pakai kasud saiz 9... dah macam aku pakai kasud gergasi mana dah.. memang stress!!!! takkan nak pakai crocs lak!!!

sbb tu la sebenarnye.. aku jenis akan pakai sliper je g memane.. paling tak pun sandal.. sbb memang dah mcm tu.. kalau berjalan seharian pakai kasud.. malam tu kaki aku mcm kene gout.. berdenyut mcm ape.. emmang kaku aku lebar giler ke tepi... pelik dah.. jari aku sume dah tak lawa sbb pakai kasud yang menghimpit jari2 tu.. huuuu sedih je...!!!!

6 comments:

Thiny FSclickerZ Indrawan said...

Ape motip ni kak?? nape takde artikell??

Che Kay said...

sian si fairuz ni....
tak mengapa, che kay memahami situasi ni. sebab kaki che kay pon jenis melebar macam kaki gajah. huhu
ape boleh buat, redha je segala ketentuanNya....

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

sama la.. kaki kite pun jenis B jugak.. nk beli kasut memang kena hati2.. kalo tak alamtnye terkepit jarii..

ehemm.. apasal ejaan kasut jadi kasud eh?

NN said...

syukur degn kaki ko tu.. maybe ada kelebihan yng lain Allah bgi....

wawa_addien said...

en fairuz..
sama laa..sy pun jenia kaki b
terhad sgt kan..

Anonymous said...

jangan benci kaki..nasib anda lebih baik daripada orang yang tak da kaki kan?? anda cuma susah nak cari kasut je..tapi tak da la smpai perlukan bantuan mcm OKU kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...