Tuesday, August 17, 2010

Perlu ke Perempuan untuk CANTIK dan lelaki untuk HANDSOME?



aku entah la.. sehari dua ni asyik pikirkan bnda ni.. ahahaha... aku bukan ape.. aku akui.. SEMUA perempuan mahu jadi cantik.. dan SEMUA lelaki mahu jadi handsome.. org giler jek yang taknak weyhh... well.. atas tiket itu.. ramai yang memalsukan ciptaan asal dengan tokok tambah yang dicipta sains dan kemajuan akal.. aku tak sekali2 mengatakan ia satu tragedi atau satu tindakan bodoh,.. berkenaan hukum hakam, sume sedia maklum.. tidak perlu dimaklumkan... ye la.. seperti yang aku nyatakan. semua mahu jadi cantik.. dan tak semua dilahirkan cantik.. jd kepada yang kurang bernasib baik, dan mahu kelihatan cantik.. bnda2 itu lah yang menjadi rujukan... lelaki juga takde bezanya.. cume mungkin lebh kepada pembinaan otot badan yang nyata memberi gambaran lebh indah pada masyarakat.. namun tak kurang juga yang mahu juga menerima jarum suntikan.. mahu menjadi lbh cantik dari perempuan barang kali...


cantik sgt subjektif.. ada kebanyakan perempuan berusaha untuk jd cantik sbb dorang tau kaum adam sukekan bnda tu.. tapi ada jugak yang berhias bagai hanya untuk kepuasan diri.. bg lelaki.. selalunya bnda ni akan jd lebh memberi keyakinan dan ofc ourse lelaki akan suke jika setiap langkahnya menjadi perhatian setiap wanita.. tapi aku tertanye.. perlu ke sampai menyakitkan diri untuk kelihatan menarik. hurmm.. juga tiada jawapan.. sbb usaha untuk cantik dan kesanggupan untuk melihat diri menarik juga sangatb subjektif.. terpulang kepada bagaimana setiap individu itu meleraikan maksud cantik dan menarik itu... kekadang aku rasa kasihan.... kasihan dengan orang yang terpaksa memakasa diri untuk kelihatan menarik hanya kerana kurang keyakinan pada diri dan menggambarkan bahawa dirinya dengan penampilan menarik lebh menarik perhatian.. ye aku tak nafikan penampilan yang hebat itu akan menjadi tumpuan.. namun keseriusan kepada kegilaan ini selalunya akan menghasilkan satu imej yang sentiasa tak melekat di mata masyarakat.. kerana penampilan hebat itu satu keselesaan.. bukan satu penggayaan...


kekadang ada yang dr bertudung hingga ke seksi meksi.. juga aku tak pertikaikan sbb hak masing2 dan setiap org tau apa batasnya.. jd itu tindakan individu.. aku selalu je tengok ada orang2 yang pada pandangan aku terlalu obses untuk kelihatan cantik.. sehingga dirinya kelihatan pelik.. dengan segala macam fashion yang tak masuk... aku tak tau.. kecantikan dan kemenarikan itu satu tuntutan jiwa.. atau satu tuntutan dalam persekitaran... aku selalu ternampak... mereka2 yang dengan satu imej pelik.. dengan segala mcm perhiasan di badan.. dan aku masih mampu tersenyum melihat itu.. ada juga yang sama situasinya namun aku berkerut dahi.. kenapa?.. kerana keyakinan mereka dalam membawa diri.. bukan terletak pada fashion yang mahal dan berbagai...

HIASAN SEMATA2...TAKDE KENE MENGENA DENGAN TOPIC ATAU SUBJEK

apepun penilaiannya.. ia tetap kembali ke asas... semua mahu kelihatan menarik... cume tak dinafikan.. ada insan yang hanya perlu membetolkan sedikit kedudukan baju.. untuk nampak sangat menarik. dan ada pula yang harus merias segala yang ada di badan dan masih sukar mendapat perhatian... yang pasti kita bersyukur dengan setiap apa yang diberi.. mana yang boleh diperbaiki.. teruskan.. tak salah untuk membuat diri kelihatan menarik.. asalkan bnda2 itu bukan satu tindakan bodoh... dan satu yang perlu semua tahu.. personaliti yang cantik adalah kecantikan yang ada dalam setiap orang.. dan serlahkan ia... aku sudah ckup bersyukur dengan apa yang ada.. mungkin tidak sebaik dan seindah yg lain.. namun ckupla ia disempurnakan dengan keindahan personaliti.. namun persoalannya.. indah ke personaliti aku?.. hah itu soalan paling besar aku nak tangani... huuuuuuu

3 comments:

Judiene said...

look at beauty and the beast
:)

Sylangster Pressure said...

beauty knows no pain..

Dark Half said...

cantik berubah mengikut persepsi (:

Latest entry grafik novel gua ~ Kalau Aku Bendul Kau Apa?Bangang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...