Tuesday, April 28, 2009

Anda Di Tag juga..!!!!!

1) Nyatakan siapakah yang telah mengetag anda!
diva gebus mengebus dr kolej kediaman kesembilan aka rakan seperjuangan yang sama2 berentap diata pentas dewan tunku canselor... name dia adalah en Faizull..!!

2) Letakkan gambar anda zaman kanak-kanak yang paling anda suka... Sebanyak yang anda suka, dan nyatakan umur anda di dalam foto itu
sorry takde gambar at this moment.. ni yg paling usang yg aku ada.. tahun 2001 ni... 8thun lalu..

3) Senaraikan 5 kejadian menarik untuk dikongsikan sewaktu anda kecil (kemalangan, perkara memalukan dan sebagainya)

perrrhh.. memang banyak ar untuk budak senakal aku..!! huhuhuhu tp ni yg terlintas di kepala aku wat masa ni...

READ THIS.!!
1- aku pernah terjatuh kat tebing juram kat tepi laut mase aku kecik.. taktau umur berapa mungkin dlm 5 or 6 tahun... nasib baik akak aku merangkak meraba-raba dalam dasar air tu.. dan dia tercapai hujung kaki aku.... kalau tak.. there is NO Fairuz Selamat here.. syukur kehadrat Allah..!!!

2- aku mase kecik memang nakal.. kepala aku ni secara teknikalnya dah 5 kali berlubaNg.. 2 kali berjahit... kene baling batu la... terhantuk kepala katil la.. hahaha.. antara sbb aku taknak potong rambut pendek adalahhhh........ tak kire lgi tangan, jari yang berjahit sane sini.. hahaah

3- aku memang tahap jahat kekadang aku rasa.. hahaah.. dulu mase kecik2.. pernah aku hangin ngan sorang mamat ni.. then.. tau ape aku wuat.... aku korek lubang kat tengah jalan.. then aku tanam paku dalam 5 batang mcm tu.. menghala ke atas.... dengan harapan kene tayar dia... n memang kene.!! aku sgt menyesal biler pkk balik sekarang.!!!

4- aku memang kuat makan dr kecik sampai sekrang... mse kecik2 dlu, aku kuat makan kek ngan buah.. ayam aku ckp, dia paling tak suke kalau bawak dua makanan ni masuk umah, sbb aku akan makan sampai bersepah satu umah.. pstu muke akan mcm muke siamang makan makanan.. ahahh. sampai sekarang kalau aku balik umah ayah aku akan belikan buah2.. rambutan, tembikai, pisang, nenas, durian, betik... sume2 la...

5- dulu mase sekolah rendah... famly aku ade buka restoren.. tmpat tu jauh gak.. jd lepas abis sekolah, aku kene terus naik bus pergi restoren tu sbb umah takde orang.. darjah 5 kot.. naik bus ari2.. jauhnye dalam 30 minit.. aku selalu tertido.. sampai terlepas.. then aku akan menapak balik ke restoren yg jaraknya dalam 1/2 batu.. selalu mcm tu.. ahahh.. sweet memory..

p/s: aku tak pernah bgtau sape2 sume ni..!!!



4) Apa nama panggilan anda sewaktu kecil...
Adik, Pai, I*** (akan menjadi rahsia ku sehidup semati)


5) Tag 10 kawan blog anda... Pastikan mereka jawab!!!

sape ek aku nak dajal kan..!!!! ok here is the list

1- syahmi..!!
2- Farhana

3- Rizal

4- Akoo @ Roy

5- Kak Ida.!! (sorry kak)

6- Adinda Atie.!!

7-Cik Diamond

8- Kak Tajlena.. heheeh
9- Suriani.!!!

dah ckup.!!!!

20 comments:

Anonymous said...

laaa akak plak mane aci mcm ni hehehe akak x masok dlm list la sebab tu ejaan pun apai tulis salah nama akk tu hehehe cuba check spelling nama akk tu hahaha TAJLENA

Fairuz Selamat said...

eh.. silap tulis..!! uwaaa.. saya betolkan sekarang uaaawaaaa

Syahmi said...

adehhh..apsal aku terlibat!!
mmg brani mati aku kna jawab nnt..
uwaaaa...tktnya!!

Anonymous said...

akak x main la hehe walaupon ejaan da betol hehehe tunggu la smpi buah x jatoh baru akak jawap coz akk takde blog lagi hehehehehe TAJLENA

Nur Farhana Abdullah said...

Adoi.. Baru nak ngorat tuan rmh td, tp da kene tag lak.. Adodoi.. Tak jd laa camni.. Cancelll.. =p

~ AkOo DaN DuNia PSikO ~ said...

argh......!!!
katakan BUKAN!!!
bukan nama sy yg ditulis!!!!
aduh! ni yg kena wat tag sambil dengar lagu Cinta Tak Sehaluan baru dpt feeling buat nih..kuikuikui

Fairuz Selamat said...

padan muke ko syahmi.. ehehhee.. ala kate nak bersilaturrahim by blog.. hahah k=jd terimalah bahwa anda telah di tg.. jawab3

Fairuz Selamat said...

tu la pasal.... takpe.. tunggu akak mendapat rahmat mahu mebuat blog.. uwaaaa

Fairuz Selamat said...

ala saerah,,, kalau nak dtg umah nak ngorat kene ade pantun pembuka kan.. nilah dia...ehehehehehe

sayalahfaizul said...

jawab ye... memang besy jawapan ko... haks

Fairuz Selamat said...

hahah.. ngade la ko akoo..
nak aku nyanyikan baru nak jawab tag tu ke..!

Fairuz Selamat said...

tu jawapan jujur dr aku tau faizull...
serius memang tu la pertama kali aku dedahkan rahsia negara aku tu..

RiZaL HaShiM said...

uit...
aku mcm dpt agak je aku kena tag ni...hahaha...
nantikan la jawapan dr aku...
waakakaka!

idasm said...

alamak kena tag lagi... tag yg dulu2 dr edan dan dea pun belum buat lagi.. dh dpt lagi tag dari apai ni... takpe.. akak akan buat tp sekarang tgh pulun 1 projek ni... lepas hari sabtu ni, insyaallah boleh buat kot... hehe...

Fairuz Selamat said...

hahah.. sorry kak ida.. saje je tag akak.. ehehe.. takpe2// akak take time k.. saje jek pun.. akak dlukan mane yg penting k

Fairuz Selamat said...

dah dpt agak ek zal.. tandanya ko bakal jd anak buah aku dlm brguru vokal ni.. ahahha.. aku dah bace dah.. gud..!! tp dlu ko gmuk sey.

Syahmi said...

aiikkk..ko baca blog aku dari awal ek...rajin btl..sbb aku cam sgt perkataan 'silaturrahim' tu..hahaha. Apapn..aku bru ja siapkn tugasan tag nih...demi ko aku bersengkang mata tau! hahaha..

Zawir Al-Hamidi said...

Ni apa ni main tag-tag pulak. Adei..

Fairuz Selamat said...

jgn lupe wat tag tu pada sume.!!

Miss Atie said...

dah siap ni..g tgk gi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...