Friday, April 10, 2009

3 bulan pertama 2009 yg sgt bermakna..!!!


Album Single

tahun 2009.. bermula atau dibuka tirainya dengan penghasilan album single aku.. bukan untuk pasaran.. cume untuk pasaran radio tempatan... alhamdulillah.. setelah bersama qface dan antz, aku sgt mengimpikan album solo aku.. walaupun belum tercapai sepenuhnya, tapi penghasilan album single ini sgt bermakna.. aku sendiri sudah menyusun rancangan untuk langkah seterusnya sehingga terhasilnya album solo penuh aku nanti.. memang akan aku usahakan... terima kasih kepada abg ramli, mak dan abah yg sgt2 memberi sokongan dikala aku dah tak mampu lagi nak memandang kepada dunia seni ni... betol.. bakat itu kurniaan tuhan, gunakan sebaiknya dan selagi ada peluang.. kepada mereka yg memberi sokongan, aku ucapkan terima kasih sgt2..!!!!! and doakan untuk perkembangan career aku ya... aku harapkan sgt yg terbaik.!!!



Anugerah Bonang Emas- MAKUM

3hb january, aku dijemput ke anugerah seni makum yang di buat di sebuah hotel di johor bahru.. pernah aku mengimpikan untuk memiliki anugerah ini beberapa tahun lalu. tapi aku tak sangka yang aku akan betol2 dapaf memegangnya... alhamdulillah.. kirenya, penglibatan aku dalam seni di dalam UM, di luar UM, dan di peringkat antarabangsa mewakili universiti, sememangnya tidak dipandang sepi... alhamdulillah.... apabila usaha kita walaupun tidak seberapa, tetapi dihargai, yup, aku sgt berbangga.. dan ini yg membuatkan aku sayang untuk meninggalkan dunia pengajian... terima kasih kerana memilih aku dikalangan pelajar pelajar semalaysia ya...!! tq MAKUM..!!!!!. kerana memberi kenangan ini.. disini jugalah aku mengenali ramai kawan yg aku kira antara yg terindah dlm hidup aku, Balqis, Rizal, Nani, Malik, Ayu, Yanod, Didi, Qyum, Epul, Che, Wan, ramai lg yang aku tak dpt nak sebut... tq guys..!! miss those moments..!! really


Debat Terbuka Astar

pengalaman baru aku sejak hampir 4 tahun lalu menginap di kolej pertama.. tidak pernah terpk untuk aku menyertai dta ni.. tp tiba2 hati berbisik, ingin mencuba, sekurangkurang nya dpt juga aku kenalan baru dr universiti lain.. alhamdulillah.. itu lah yang aku dapt... aku bertindak sebagai penjaga atau runner untuk team unimap..!! heheeh... sgt mengujakan.. sgt seronok.. kenangan berkumpul bersama2, menjaga masa, berlari2, mengangkat meja, masuk meeting, kene marah... aaaahahahah sume ni sgt indah... sesuatu yg tak mungkin akan aku dpt di luar sana.. apapun.. dta sgt best.. agak menyesal kerana aku tak melibatkan diri dr awal lg.. heheeh.. tq sume..


Makan Malam Makum- UNIMAP



ngan Balqis..

best..!!! setelah MAKUM berpindah tangan dr UTHM ke UNIMAP, diadakan satu majlis makan malam untuk bersuai kenal dengan bakal penganjur terbaru acara2 MAKUM.. aku dijemput untuk menyanyi.. aku je budak luar, yg lain sume warga unimap.. eheheheh.. alhamdulillah.. satu kenangan manis aku rasa.. dpt bersuai kenal dengan ahli2 makum, dapat merasa naik bus dr perlis ke kl.. dapat merasa menyanyi lgu duet yg best... dpt byk pengalaman.. dpt kawan.. eheheh dpt kerinduan.. eheheheeh... kire ni acara terakhir makum la sebelum aku grad dan memberi ruang pentas tu untuk generasi baru.. ehehehe.. sgt merindukan kenangan bersama makun ini.. kerana makum antara badan yang memberi aku penglibatan yang bermakna dan luas disekitar universiti malaysia ni...


Anugerah Tengku Mahaleel

sungguh tak sangka.. aku sendiri hampir tak datang ke majlis penganugerahan astar ni.. sbb aku ade event lain malam tu.. aku sendiri bersusah payah, drive selajunya, salin baju kat traffic light ya.. aahaa.. sampai kete sebelah2 tgok2.. ahahaha.. sampai je dewan dalm kul 10, aku diberi kertas kecil untuk ready sebagai penerima anugerah tengku mahaleel... OMG... kenapa aku.. apa layaknya aku.. sekali lagi aku stress kan, aku tak terlibat sgt dengan pengurusan.. aku hanya membantu kolej dr segi kesenian jek... aku tak pernah terlintas untuk membayangkan bahawa aku akan menerima anugerah ini.. khidmat cemerlang ke mungkin sudah cukup baik.. tp alhamdulillah.. anugerah tertinggi ini diberikan kepada aku... makasih kepada puan ira, kepada hazuan, ejin, sham, miza... antara org kuat seni yang menyumbang kepada ini... aku sgt rasa dihargai.... diberi kata2 semangat oleh master, master sabri, tengku mahaleel sendiri, penyelia, sambil mengatakan aku layak untuk menerima ini, sudah cukup membuatkan aku merasakan aku ckup bertuah untuk menjadi penghuni astar... sekali lagi, aku tak pernah mengimpikan anugerah ini.. tp tq kepada yang menghargai jasa aku... itu pun kalau mampu di panggil jasa... tq


Tarian Tradisional


siapa dapat menduga aku akan menari... dikala aku terlalu bz dengan final projek dan hal lain feseni, aku gagahkan diri menyertai tarian ini kerana masalah tiada penari lelaki.. walaupun kami kalah, tapi kami berpuas hati.. itu antara yg terbaik untuk aku sebenarnye. sedangkan aku ini bukanlah budak tarian.. hanya darah seni yang bergejolak untuk membantu... tq papa, tq topet, tq ejin, reen, ita... kamu yg menghalang saya dr tarik diri dan terus menyusahkan kamu kerana jarang turun latihan.. tp alhamdulillah... pada hari bertanding.. tiada kesilapan yg saya lakukan.. alhamdulillah...... dan kenangan menari ini tidak akn aku lupakan.. kerana aku tak pasti biler lagi aku kan menari... ini hnya untuk kolej pertama.. mungkin ini yg terakhir kali..... sweet memory..!!


4th Place for Gejolak


i am Jay..!!!

pengalaman baru aku bersama astar dan festival seni.. kali pertama aku bertanding dalam arena teater, pertama kali aku terlibat dengan teater kolej pertama.. aku juga pertama kali merasakan betapa bz nye terlibat ngan teater feseni.. aku hampir menarik diri, kerana kesibukan aku dengan final projek, study, nasyid dan lainnya, tapi abg idham, tetap memberi kelonggaran kpda aku untuk. aku teruskan.. sehinggalah kepada hari bertanding.. alhamdulillah... kami dapat memberi yg terbaik.. malah rata rata penonton memberi respon yg sgt positif kepada team gejolak.. kami diberi penghargaan yg sgt tinggi.. walaupun sdkit kecewa dengan tempat ke4 itu... kami bersyukur.. kerana kemenangan kami di hati penonton sudah cukup baik.. alhamdulillah.. tq farah, fahmin, sarah, nani, zian, abg am, ate, ad, nani law... n sume sekali... tq guys... will keep this memory..!!!


Juara Nasyid

time training... gaya seorang pengajar.. haahhaah

time bertanding..... omg.! i miss this moment.!

this is candid..!! tp nape aku mcm tu ek gayanya? ahah

nasyid 1st kolej.. kenangan terindah aku di kolej pertama.. saat aku menulis ini, air mata aku berlinangan.. hampir.. eheeh.. disinilah aku mengenali iwe, bad, ejin, alia, hatta.. ramai lagi.. hazuan, amin, afi, shima... sume ni, sume insan ni memberi makna dalam kehidupan aku sbg warga kolej.. bersama pasukan nasyid yg kami sama2 bangunkan selama hampir 4tahun ni.. benar2 memberi aku kenangan yang terindah.. aku takkan lupakan.. kami menangis bersama, kami ketawa bersama, kami bergaduh bersama.. sume tu aku sgt hargai... aku takkan lupakan saat aku mengajar, saat kami menjuarai, saat kami kehilangan arah, saat kami menangis kerana masalah, saat kami bertelingkah.. aku akan ingat..!! feseni 2009, sekali menobatkan kami sbg juara... terima kasih warga kolej yg membantu.. kami sgt mengharapkan ini, dan inilah yg kami berikan kepada astar.. harap setelah ketiadaan aku nanti, ukhwah astar ini akan terus mekar bernafas... aku sgt mengharapkan itu


Juara Nyanyian Irama Malaysia

hahaahah.. alhamdulillah.. aku pernah menjuarai katagori ini 2 tahun lalu dengan lagu jangan ditanya.. aku masuk sekali lgi dengan lagu yang aku dah plan sejak tahun lepas iaitu "kenang daku dalam doamu".. dikala aku masih lg dlm keadaan tidak stabil suaranya, aku cuba yg terbaik.. alhamdulillah.. aku mendapat juara sekali lagi... bak kata juri, penghayatan aku yg memberi markah lbh.. alhamdulillah.. tak sia sia aku masuk kaatgori ini last minit setelah katagori inggeris aku dikecewakan.. makasih kat ain... sbb memberi sokongan.. aku sgt senang untuk katakan aku sgt mencintai katagori ini.. aku meninggalkan kenangan terindah untuk aku kerana katagori ini begitu bermakna bagi aku... alhamdulillah


Nyanyian Maut


projek akhir aku stelah 3 tahun belaja di universiti malaya ni.... aku sedar kemampuan aku berlakon.. aku tau hasil akhir itu bukan yg terbaik untuk aku berbanding dengan gejolak.. tp aku mencuba yg terbaik.. peluh sudah membasahi tubuh, air mata sudah berlinangan, tekanan ku sudah kronik... jd itu lh yang aku persembahkan.. andai ada yang tidak berpuas hati aku mohon ampun.. watak alwan itu begitu asing untuk aku.... apapun aku belaja banyak dr produksi ini... tq jihan n kak ja... akan aku gunakan ilmu2 itu setelah aku keluar dr um nanti.. tq mira, fina ila, paktam, anas, nisa.. tq......


Juara Manifestasi Puisi


satu lagi katagori yang asalnya aku adalah diantara pesertanya.. namun pada saat akhir aku menarik diri kerana pertindihan jadual bersama final projek aku... aku hanya menjadi manager dan pengarah.. kami hanya berlatih lbh kurang 4 hari dengan menggunakan idea yang sudah aku fikirkan sejak tahun lalu.. abstrak mengenai kemerdekaan.. kami buat yg terbaik.. aku sgt risau dengan persiapan akhir kami.. aku membuat persembahan di tempat lain, sedangkan anak anak buaha aku ini mempertaruhkan diri mereka untuk memberi yg terbaik untuk juri.. alhamdulillah.. aku dikejutkan dengan berita kami mendapat juara.. juri memuji koreografi yg aku buat... thanx hazuan, akmal, diyana, farah, yuyu, pia, dan fatin.. makasih kerana last minit yg kamu berikan memberi kenangan terbaik.. alhamdulillah, allah memberi ganjaran kepada kejujuran dan semangat kite... alhamdulillah..!!!


Juara Nyanyian Asli

satu lagu katagori yang aku sertai dan dipertandingkan pada malam juara juara.. setahun yg lalu juga, aku sudah merancang untuk mempertaruhkan lagu sri sarawak... tapi di saat akhir aku tukar kepada lagu patah hati.... aku mengharapkan lbh kepada katagori ini.. mungkin kerana lagu2 asli ini sememangnya menjadi kegemaran aku... aku menghrap juga kalau aku mendapat tempat aku akan membantu kolej untuk mengutip lbh mata.... pada malam bertanding.. aku memberi sepenuh yang aku ada. lontaran, penghayatan, dan lenggok untuk lagu ini.. aku berikan jiwa aku kepada penonton.. aku cuba merintih, aku cuba berlagu dengan lagu patah hati ini... dan alhamdulillah.. aku mendapat juara.. sama seperti dua tahun leps, aku mendapat juara bg katagori ini untuk lagu seri kedah... terima kasih kepada yg menyokong.. aku juga sangat gembira pada malam itu kerana aku dapat mempersembahkan lagu asli ini dihadapan mak aku dan juga abg ramli.. terima kasih mak sbb dtg dr jauh.. eheheheh.... terima kasih kepada ely untuk baju yg sgt cantik itu.... terima kasih,. acara terakhir untuk aku dalam festival seni.. terima kasih sume..!!!!


Juara Keseluruhan Festival Seni 09

setelah aku mencuba berkali2 untuk mebantu kolej mendapat juara keseluruhan dalam festival seni sejak 4 tahun lalu.. akhirnya pada semester akhir aku ini, aku berjaya juga... sgt tak disangka.. dikala kite bergelut dengan berbagai masalah.. tak sangka satu demi satu juara kita dapat.. cngratz kepada sume.. cngratz kepada reen... alhamdulillah.. impian aku untuk melihat astar dpt juara tercapai.. aku sgt bersyukur kepada tuhan.. sebelum aku meninggalkan um ni, banyak impian aku tercapai... tidak kira samada individu ataupun untuk kolej dan um sendiri... tahniah kepada semua warga kolej, pengurusan dan kawan2 aku.. kite telah buktikan yg kite mampu dikala org atasan sendiri tidak yakin... jd kepada adik adik ku, tahun depan saat untuk keamu mempertahankan... kami yakin kamu semua mempunyai kekuatan itu... kami disini akan membantu... astar,, i love you..!!!

Tak Lempong

kelas yang aku ambil untuk mempelajari sesuatu yang baru dlm minat seni aku.. aku bersyukur kerana yang mengajar itu adalah bapak putra.. aku bersyukur kerana dipertemukan dengan insan yang pada aku sungguh optimis tentang seni dan mencurahkan ilmunya kepada kami tanpa ada sekatan.. bisa menyuaikan diriinya dengan situasi kami.. banyak yang aku belajar drpadanya dlm aku tak sedar... fokus nya kepada seni sgt aku sanjungi.. akan ku turut serta dalam perjalannannya, akan aku ikuti, pesanannya... terima kasih bapak.. aku menjadi sgt rapat dengan nya walaupun kami hanya kenal pada semester ini.. tq bapak.. tq papa..!!!


Makan Malam Pelajar Tahun Akhir

kandid..!!
can find me?
after the show
mungkin gambar terakhir bersama

majlis yang dianjurkan untuk menghargai kami yang akan grad dah melangkah keluar dr kolej ini berjalan dengan penuh kenangan.. kami dikumpulkan dalam satu majlis, sambil menyedari ini mungkin saat saat terakhir kami bersama... semuanya berjalan lancar.. kami bergambar bersama.. melunaskan impian2 terakhir yang mungkin tidak dapat lg dikecapi selepas ini.. tq guys.. tq for being so great along this way... kite sebagar warga astar tidak akan melupakan astar.. kami juga mengharap yang astar akan menghargai kami sebagaimana kami menghargai astar.... sedih untuk meninggalkan alam pengajian ini, tapi kami juga harus bersemuka dengan dunia sebenar.. doakan kami berjaya ya...!!!!


Anugerah Seniman Astar


pada majlis yang sama, diadakan anugerah seni astar... alhamdulillah, aku dianugerahkan anugerah seniman astar.. untuk kali 3 sepanjang aku berada di kolej ini.. anugerah yang menghargai penglibatan seni aku untuk kolej ini, semamngnya sesuatu yang aku sgt hargai... kiranya semua penat lelah aku diperhatikan dan diberikan ganjaran... tq wan.. aku sesungguhnya tidaklah terlalu mengharapkan anugerah, tetapi sekecil penghargaan itu membuat aku menangis.. ini lah yang akan aku kenang di masa depan... trima kasih semua... aku akan ingat saat2 aku menjadi seniman di kolej kediaman pertama ini.. ehehehhe... tq guys..


Mr. Sporting?

juga diadakan pada malam yag sama mr n ms sporting.. aku digandingkan dengan jamme... hahaah.. kami disuruh menari sambil menunjukkan ekspresi sedih sambil dimainkan lagu hindustan,, aku dan jamme dengan spontannye melakonkan sepertinya kami ini pasangan bercinta yang merajuk.. dengan berbaju melayu.. hahahaah.. aku hanya mampu tersenyum dalam air mata mengenangkan ini lah kejadian2 yang aneh dan happy untuk aku lakukan di astar sebelum aku tiada... ahahaha.... dan aku dianugerahkan mr sporting... heyy... aku tak sporting arr. hahaah.. apepun.. tq guys.. tq hazuan.. tq ain... taq sham n miza...


PENGHARGAAN

tq guys... ini adalah memori yg sudah tertanam dalam hati aku.. sepanjang 2009 bermula, aku rasakan aku dianugerahkan memori2 terindah di um ni.. terima kasih kepada semua yang menyumbang keda memori aku ni.. aku takkan lupakan bahawa aku pernah ada korang.. aku takkan lupakan aku pernah ditakdirkan bersama korang.. harap lepas ni kita akan terus bersama walaupun jarak membezakan kita...

special thanks to..

shazwan muhaimin, farul razee, haarizuddin, shahrizin, hazuan, al amin, syafik, hadi, yan, han, izat, hatta, izwan, ain, miza, sham, reen, rosita, puan ira, nana, diyana, farah, akmal, yuyu, shima, alia, afi, ika, kak umi, dayang, nisa, zarina, dilla, zian, nani, nani law, farah, fahmin, sarah, abg am, izul, syahid, bad the bass, noha, en kamal, jaja, kak etty, zahid, zain, along, ein, aman, amer, aidil, dan sume yg kenal siapa fairuz selamat..!!!!

9 comments:

Anis Hayati said...

Tahniah atas kejayaan2 tu..
byk btol..
aktif giler ni
ptt la bz sntiasa..
tahniah once again

Fairuz Selamat said...

makasih anis... tu la nape fairuz sgt tertekan sebelum ni.. jadual yg sgt bertindih2.. alhamdulillah sume dah lepas

HasYimie.. said...

wah....
susahnya jadi fairuz selamat
eh salah....
susahnya nak jadi macam fairuz selamat

++ Diamond ++ said...

aktif nya fairuz... anywy, bile semuanya dah settle, sure rasa puas lg2 dgn kejayaan yg berlipat ganda... semuanya menjadi kenangan terindah rite... gud luck for future ya

Fairuz Selamat said...

heee... hasyimie... this is the price.. fairuz yg nak sume ni.. sbb tu fairuz tak suke biler org kata fairuz ni nampak mudah je,, byk cabarannya... tu yg nampak jek.. yg taknampak lg la banyak

Fairuz Selamat said...

makasih diamond.. yup.. kepenatan tu memang tak terhitung.. tp at last, biler bergabung sume tu.. tu yang sgt indah untuk dikenang

Anonymous said...

akk menanti album solo u nanti once out di pasaran kasi tahu yer hehe tu la bnyk betol kan apai lalui ni... bnyk pengalaman jugak tu... mesti penat giler kan3 hehehe TAJLENA

Fairuz Selamat said...

yup kak.. makasih.. ehehehhe.. insyaallah.. lepas ni nak work out more on it.. yeaahh..
i'll let u know... forsure..!!!

yup.. penat tp berbaloi... byk pengalaman yg saya dpt

Anonymous said...

actually, knowing u since u dgn qface lagi... baru tau yang u skunk dah bergiat dalam teater... anyway i happy sebb u wat come back... bile nak wat full album....?? mane geng qface and antz yang lain???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...