Sunday, April 15, 2012

Review Filem : Street Dance 2

Semingu dua ni memang aku ckp hidup aku ngadap panggung jek la. semua movie aku tgok.. mandarin ke, citer indie ke... ahahaha... Street Dance 2 ni aku tak plan nak tgok.. nak tgok Titanic.. tp full.. jd aku amik la citer ni... ok la terus pada review la yeah

 


SINOPSIS
umu aku rasa tahu tentang sinopsis cerita ni.. ia tentang sorang budak yang bercita2 nak tubuhkan satu group tarian untuk join satu pertandingan penari jalanan ni... street dance ni satu konsep yang mengklasifikasikan penari yang menari dgn rutin yang tidak berskrip.. senang cerita tarian yg bebas nak buat apa... tu la street dance.. so hero ni g la merantau crik semua penari jalanan terbaik.. jumep2.. dah berlatih.. nak bertanding ada lak maslaah.... so sofar tunjang cerita ni adalah mcm mane satu group yg lain2 kepala tu nak betol2 bergabung dan persembahkan yg terbaik

LAKONAN
ok ok saje... aku malas nak google nama2 pelakon ni.. ahaha.. HERO dia tu.. hampeh la.. ahahaha... ekspresi muke lansung gagl aku rasa... mcm waktu babak intim, aku rasa heroin tu je lbh2.. dia kontrol macho abis... heroin tu so far aku rasa sgt bagus.. ekspresi dia emmang bagus... cantik lak tu.. yang lain ok2 saje.. hah watak eddy , yg pemenang britain got talent tu pun bagus.. lg bagus dr hero dia.. so far lakonan tak menggangu emosi sgt.. mngkin sb citer ni bermain dgn tarian2 yg gler best tu.. jd lakonan jatuh no2

TEMA DAN PERSOALAN
yang ni aku suke.. satu nye cerita ni memang memaparkan tentang EGO hero tu yang mana dia memang nak bwak group dia bertanding tp dlm masa yg samam dia bertarung untuk puaskan ego dia sndiri kat sorng mamat yg dia lama dendam tu.. persoalan ni agak baik la.. aku rasa kene la dgn rmaai org zaman skrng ni.. selain tu tema filem ni aku rasa memang tentang relatianship.. cmm ne dorng semua bersatu untuk perform.. ye la lain2 kepala.. lain2 style tarian... selain tu bler ada babak yg budak2 tu persendakan tarian latin.. pun satu persoalan yg baik yang mana skrng ni kebanyakan org panding sepi dengan bnda2 yang dah signifikan... danggap lapok dan ketinggalan zaman.. padahal itu lah yg berharga,..

PENGARAHAN
ok2 saje. mungkins b aku selalu kaitkan pengarahan dengan lakonan.. jd kalau lakonan dah aku ckp ok ok je.. arahan aku rasa mcm tu la.. tp kalau nak lihat pd aspek lajn mcm shot, plot, aku rasa cter ni cemerlang.. tak la hebat or gempak sgt... tp perjalanan nye momentom nye cantik.... tak ganggu emosi penonton.. cume aku rasa pengarahan dr segi lakonan memang kurang... sapa ek pengarah dia? ahaha

KESELURUHAN
terus keseluruhan.. aku takde mood nak tulis.. lain2 aspek aku rasa boleh diterima... shot kamera, plot dan perwatakan yg dibentuk, sound effect dan muzik, kostum...sume ok.. tak de maslaah.... cume aku rasa citer ni boleh jd gempak.. penghasilannya aku rasa mcm ringkas.. cmm cerita ni dihasilkan untuk hiburan ringan je.. kalau dia buat  betol2... bg effect cgi sket ke.. plh pelakon hebat2... dia akan jd gempak gak walaupun dia berkenaan penari jalanan saje... ok je.. aku tak la rasa puas sgt mcm tgok battleship.. tp so far ok...

3 / 5 bintang..

2 comments:

YattAkasah said...

cik yatt tak mint cite cmni..

Siti Nurfariha said...

lompat si katak lompat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...