Saturday, June 12, 2010

Rupa Ke Hati Yang Penting?


topic ni bukan satu isu baru.. aku rasa dah berzaman dah.. sejak wujudnya manusia.. seiring perubahan zaman.. dengan kematangan berfikir, ditambah dengan lambakan manusia dr masa ke semasa, dengan di tokok lg dengan unsur2 tepi yang menyumbang kepada kebarangkalian pilihan.. isu hati ke rupa ni memang satu isu yang hangat sepanjang masa... ye la.. nak carik pasangan hidup.. penting ke rupe tu?.. korang mesti la nak bini cantik mcm siti ke.. mcm fazura ke.. mcm luna maya ke.. mcm kiera knightley ke.. yang perempuan.. sapa taknak dpat suami mcm aaron aziz ke.. farid kamil, remy ishak ke.. brad pitt. orlando bloom ke.. kan2...?.. jd sangat bertuah la sapa2 yang dilahirkan ke dunia ini dengan rupa paras yang menawan...

tp tak semua begitu.. dalam melayari kehidupan penug mencabar ni.. ramai di antara kita masih lagi menjadikan hati dan kelakuan sebagai indikator utama dalam memilih pasangan hidup.. ye la.. mestila kita nak yang menyenangkan.. yang sejuk je di hati.. mampu buat kita selesa sepanjang masa... jd soal rupa tolak tepi... dapat muke meletop.. tp perangai mcm basikal buruk je.. bek tak yah gak kan..

tp tu la kan.. dalam membicarakan hal ni.. aku memang tak nafikan org yang ada rupa ni emmag punye kelebihan yang lebih dr yang kurang rupa ni.. ye la.. biler kite jumpa org.. kite takkan nampak perangai dan hati dia baik ke tak.. tp rupa dan penampilan luaran terus aja menjadi aspek utama yang dipandang.. kan.. jd sapa yang ada rupa cantik, ada rupa ansem.. memang menjadi kelebihan mereka la untuk aspek ini... untuk mereka yang kurang rupa pula.. selalunya biler dah kenal.. dah tau hati budi.. baru kite nampak betapa sucinya ati dia.. betapa baiknya.. betapa best nye attitude dia.. dr situ baru turunnya rasa suka. kan...

korang mcm ne?.. pada aku memang sukar bnda ni.. sume bergantung pada hati.. kekadang memang ar best dpt pasangan yang baik fizikalnya.. kite nak mengadap hari2 pun sedap kan.. perangai mcm taik pun, tp tengok muke sedap je hati.. tp best gak kalau dapat yang hati baik.. muka tak gempak pun takpe.. as long selagi kite bersam adengan dia... kita akan rasa gembira dan selesa je... tp paling best kalau korang dapat pasangan yang rupa ada, perangai pun baik.. memang mahsyuk la.. tp mana nak dapat..?

aku?.... biasa2 aja... rupa takde sgt.. harta pun tiada sangat.. jd aku mendoakan dapat pasangan hidup yang biasa2 aja.. yang penting bisa sejukkan hati ini.. ceewaaah....

6 comments:

Nur Aainaa Khairunnisa said...

bab ni susah nak cakap la....kita leh senaraikan macam² ciri yg kita nak...tapi belum tentu akan dapat pada pasanagan or jodoh kita..apapun bersederhana....terima seadanya...=)

cik panadol said...

biasa la tu, mane ade orang yang sempurna...kalo dapat muka elok, hati pulak buruk...yg muke buruk tu la yang ade hati yg baik....

p/s: sy doa awk dapat jumpe pasangan hidup yang biasa2 tapi TERBAIK untuk awk!

~aslizaahmad~ said...

nice entry!
rupa yang cantik, bila dah tua ke,accident ke, ape ke..lama-lama hilang gak..
tapi hati yang baik tu payah nak cari.
:)
peace!

Fairuz Selamat said...

betol aina.. kekadang hati dah berkata2 nak yg mcm tu mcm ni.. tp lst2 yang kite suke lain.. jauh dr target awal.. sume bergantung pda hati

Fairuz Selamat said...

betol tu cik panadol..
yg penting hati kan.
apepun kalau hati baik.. selalunya akan jd ok..
kan..
maksih..
doakan yg terbaik untuk saya ek..
akan me ndoakan yg terbaik untuk kamu gak

Fairuz Selamat said...

asliza ahmad
tula..

sbb tu sekarang ni.. ramai yang tak bersyukur
ramai yg dpt rupa elok..
tp tak jaga perangai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...