Tuesday, June 15, 2010

Lumrah Hidup Bujang


tetibe pagi tadi saat aku keluar je dr rumah pada jam 6.20 pagi untuk ke tempat kerja.. aku bau roti bakar kot dr rumah depan.. huhuhuhu.. tetibe aku rasa sebak giler.. aku bayangkan kalau ada mak aku ke.. duk ngan family.. mesti mak aku msakkan nasi gorengke, gorengkan naget ke.. paling cikai pun bakarkan roti sapu ngan jem anggur... huhuuuuu.. tp ni takde.. aku bangun kul 5.30.. duk2 jap.. mandi solat sume siap2 dalam 6.15.. 6.20 dah gerak g keje.. takde nye istilah nak sarapan ke.. nak alas perut ke.. nak mewujudkan istilah masak lg la ibarat cicak makan durian.. memang tak nye... tp tu la.. pg td tetibe bau roti bakar umah jiran tu.. aku sebak lak.. kan best kalau dok ngan family.. mak ada leh hidangkan makanan pg2 tu.. wat air susu... kannn..

sekarang ni aku istilahkan diri aku sebagai orang bujang.. dok bujang kat kolumpor ni.. kan2... kerja lak putrajaya... jauh giler.. segalanya harus diusahakan dan diuruskan sendiri... dr makan, pakai, semuanya la.. contohnya baju.. dulu main campak... takpun mak akan sentiasa ingatkan pasal baju... la ni.. dok bujang.. sapa nak kesah?.. paling2 mak kol pun tanye sihat ke tak... mana nak tanye pasal baju kotor.. diri sendiri kene sedar la.. tp tu la. aku bukan lah sedar sgt.. aku memang malas nak basuh2 baju ni.. walaupun pakai mesin.. kekadang disebabkan stok baju aku leh mencukup.. aku tak basuh baju jejak 2 bulan weyh.. ahahahah... tp pada aku normal je.. sampai takde baju nak pakai baru la hatiku di seru mesin basuh tu..

sama gak umah... kalau duk ngan mak.. kemas rumah adalah perkara rutin sehari2.. tp dok bujang ni.. bilik aku tu.. sampai dah tak nampak lantai dek kerana baju bersepah atau barang2, memang aku tak kemas la.. hahaha... sbb tu la rumah mcm ape je kan... huwaaaa... aku taktau nak cakap ape lg..

aku nak balik kampung.!!!

11 comments:

I n n z said...

alolo.
sedeyh nyeh abg fairuz.
ape kate, g mintak kat umah jiran tuh ?
hehe xD

fndrocka said...

bujang pun bujang jugak...wawasan kena ada! hehe iaitu wawasan untuk berkahwin

Judiene said...

olololoo
sedey la plak dgr kisah org bujang ni
bro, kan duit byk, upah la maid
hihihihi

btw, ko kne tag!
kalo rajin wat laa
=)

cik panadol said...

tu tanda2 yang anda sudah wajib menjalankan aktiviti memburu calon isteri...hehe

Lazyf said...

tumpang simpati...

::FAIZ FARISH:: said...

Lama tak singgah sini... maaf agak bz.... Lawa layout baru....

Nona Nadzirah Anak PakDin said...

bro, u kena kawen dah ni.
hahaha~

Afzainizam said...

WELCOME.WORLDCUP  
╔══╦══╗╔╦══╗  
╚═╗║╔╗║║║╔╗║    
╔═╝║║║║║║║║║ 
║╔═╣║║║║║║║║    
║╚═╣╚╝║║║╚╝║    
╚══╩══╝╚╩══╝
SAY.NO.JUDI.BOLA
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

habik ko rasakan... ohhh dulu ko dok suruh mummy yang sediakan...

ape pun lelaki bujang kenalah uruskan diri sendiri.... barulah namanya berdikari hidup dengan kaki tangan sendiri... barulah mencabar daya ketahanan diri...

macammana pun ko kena cari sang isteri yang akan melengkapkan kekurangan diri ....

cik paro said...

maksudnya tu dah kena ada isteri la ..
huhuhuhu..

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

kalau orang bujang semuanya cara bujang belaka... buat magie bujang .. air orang bujang.. segala-galanya bubuh nama bujang ... nak buat camner gaya hidup orang bujang tanpa ikatan lain pun.. bebas sikit

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~۞~ Kembara~Mahkota~~Johor~۞~
~~۞ ~(KMJ) 2010~edisi~ ke12~۞~
~۞ ~~26 hingga ~28 Jun 2010~~۞~
~~۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME-- WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ape pun cayooookkkk gosok baju sendiri... basuh sendri , masak sendiri.... kasi smua buat sendiri


ayooooyoooo ini macam kalu balik kampung tanam jagung lagi baik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...