Sunday, June 13, 2010

Cuci The Musical 2


aku rasa sapa yang kenal aku.. dan follow blog ni.. tau aku antara tenaga kerja teater musical cuci... yang berlansung dengan jayanya di Istana Budaya october 2009 yg lepas.. ye.. pengalaman yang sangat berharga kerana pertama kali menjayakan pementasan sebesar itu di istana budaya.. bekerjasama dengan para pelakon yang bagus, berbakat dan yang paling penting baik personalitinya.. di awal usaha hans membawa cuci ke pentas teater.. byk komen2 negatif.. namun segalanya berubah saat pementasan pertama berlansung.. cuci ibarat satu wabak baru dalam membicarakan satu teater muzikal yang dibangunkan oleh orang kita. pementasan cuci mendapat review yang sangat positif. malah di labelkan sebgai teater muzikal komedi terbaik 2009... dalam Boh Cameronian award.. CTM meraih 3 anugerah dan yang utama ialah teater pilihan ramai... 3jam menonton, rata2nya tidak mempamerkan kebosanan... bukan memberi pandangan positif kerana aku terlibat.. namun itu lah komen rata2 penonton. malah persembahan pada minggu2 terakhir, SOLD OUT...

kini sudah hampir setahun berlalu.. cuci the musical kembali untuk musim kedua.. ditawarkan untuk terlibat.. tp aku menolak kerana kekangan masa dan kerjaya.. namun sehingga saat aku menulis ini aku masih lg ingin melibatkan diri.. tp tak berdaya.. latihan seawal jam 2 petang, sedangkan aku tamat kerja saja jam 4.30... tp aku nak.. aku sangat nak.!! latihan yang memenatkan.. tp kepuasan yang berbaloi saat semua memberi standing ovation hampir kesemua show... aku nak merasakan saat itu lagi.. aku mahu terus menjadi WIRA MAJU yang sentiasa musuh si CUCI.. nakkkkkkkkkk!!!

well.. tak gune mengharap bnda yang sukar.. kan.. aku akan dtg sebagai penonton kali ini.. itu janji aku.. mungkin bukan sekali .. tp byk kali. eheheh.. aku rindu... dan korang.. meh la tengok.. aku jamin, aku jamin sejaminnya.. korang takkan pernah terfikir pun untuk mengatakan teater muzikal ini bosan.. percayalah kataku... selama 3 jam itu nanti.. percayalah. hanya tawa dan ketawa yang korang akan dapat... untuk menenangkan kepala hotak dek kerana tekanan kerja.. book cepat tiket korang... apa kata kite pg reramai.. syok gak kan?

CUCI THE MUSICAL 2

27 JULY - 10 OGOS

ISTANA BUDAYA

WWW.TICKET2U.BIZ

video
CTM2 PROMO


5 comments:

Nur Aainaa Khairunnisa said...

yup! aainaa masih ingat penglibatan kamu masa cucu 1 dulu....latihan masa bulan pose...ehehehe...=)

*nak ikut g tengok! fairuz nak belanja kan? TQ...=)

Nur Aainaa Khairunnisa said...

*cuci

fndrocka said...

aku ada dengar awie menang award pelakon teater terbaik, kan? terbaiklah

Fairuz Selamat said...

hahahahahah.
makasih aina

Fairuz Selamat said...

rocka.. awie dapat pelakon pembantu terbaik.. memang dia terbaik wookkk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...