Saturday, May 1, 2010

My Very Own Labour Day



now.... sabtu.. 2.53 pagi.. masih belum tido.. menghadap skri.. mendengar TRY by Asher Book.... menghirup udara segar di hari pertama bulan mei.. iaitu hari buruh... rasa satu perasaan yang lain muncul.. yela dengan title aku sebgaai seorang buruh.. aku rasakan 1 mei ini sepertinya satu hari yang sesuatu buat aku.. ahaa.. gedik aje... padahal nak ikutkan... aku bekerja.. dah lama dah.. sejak umurku 16 tahun.. hampir 10tahu yg lalu.. tp yela.. keje tu takde time kerja.. takde slip gaji.. takde bos yang betol2 bossy... hahha.. now baru aku rasa.. 5.45 pg dah kene mand.. 6.30 pg dh kene grak dr rumah.. nak elak jem.. 4.30 bru leh kuar opis.. ckup ujung bulan dapt gaji.... bayar bil.. byar kereta.. ehhehee..... nak kire budjet nak berjumba jumbi lagi.... time nak ber havefun2.. kene pk gak.. esok nak keje... byk bnda tak siap lagi.. baju sapa nak iron.. stokin ni dah berapa minggu pakai takbasuh2.... kemeja ape nak pakai esok.. suit dah drycleaning lum..... mcm2 la.. sume nye menjurus kepada etika2 seorang buruh ataupun pekerja.... tak sangka.. tak pernah terfikir fairuz Selamat akan berada dalam posisi ini... adakah ia satu peluang keemasan.. atau satu jalan yang tiada cahaya... aku yang tentukan semua itu...
1 mei 2010.. ak anggap sebagai satu penanda aras baru aku dalam mencipta satu keteguhan dalam hidup.. hari buruh pertama yang sejujurnya aku akan sambut.. menandakan.. aku sudah tidak lagi berada dialam gelak ketawa tanpa memikirkan tuntutan hidup dan masa depan... satu faa dimana aku harus berdiri sendiri untuk membuat segala keputusan yang akan menentukan arah hidup aku... insyaallah... aku yakin.. jalan itu mudah... kalau sukar pun.. pasti ade mudahnya.... satu fasa baru yang aku yakin lebih menarik dan mencabar untuk aku terokai.. sudah.. tinggalakn zaman universiti yang maha indah itu... kini kita hidup dalam suasana baru.. dengan tuntutan jiwa yang baru.. dengan layanan berbeza dr msyarakat yang berbeza.....

Selamat Hari Buruh.!!!!
Justify Full

3 comments:

Judiene said...

happy labour day bro!

::FAIZ FARISH:: said...

Selamat hari Buruh....

||| PöJìé PööH ||| said...

ohooo, pengalaman baru dalam hidup Fairuz Selamat :)
Selamat Hari Pekerja!
Pojie keje arini, aduii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...