Thursday, January 14, 2010

Fairuz Selamat Dan Ayam



Kenape dengan ayam.. apakah ayam telah menyerang rumah fairuz dah fairuz telah menjadi ayam... atau adakah ayam telah menabur tahi semahunya didalam bilik fairuz... ataupun colonel kfc tu dah bertukar jd ayamm....? tak3.. korang ni suke tol wat spekulasi.. nanti abg naz melodi terjah rumah korang baru tau.. meletop terus.. ehehe... cerita ni sebenarnye berkenaan keobsesian si fairuz selamat tu dengan ayam... korang kenal tak fairuz selamat tu...??... aku kenal agak rapat gak la dengan dia..


aku bukan ape.. aku mula kuatir dan risau melihat kepada betapa obses nye si fairuz selamat tu dengan ayam.. asyik makan ayam je.. kalau kfc tak yah la citer.. dah mcm dia tu dilahirkan kat kfc dah... ni ari2 nak ayam.. kekadang breakfest pun nak kene ade ayam....

aku bukan ape..si fairuz ni penah gak ngadu kat aku yang dia dah mcm ketagih ngan ayam.. kekadang dia ckp.. dia try gak amik makanan lain.. cmm ari tu, dia order nasik goreng pattaya ladna.. korang bayangkan.. nasik goreng.. ade telur bungkus.. pastu ade kuah pekat.. ade udang sotong.. punyala mewah dan sedap makanan tu.. tp dia pas makan separuh mcm tu dia berhenti.. tetibe dia ckp...

"aku tak leh makan la... takde ayam..."


aku pun pada saat itu mula rasa mcm nak amik ayam sekor aku nak sumbat mulut dia.... dengan bulu2 ayam sekali... hurmmm,. tula.. ayam ni mungkin lbh menyihatkan berbanding daging.. tp tetap pengambilan yang berlebihan tak menyihatkan kan.. lbh2 lagi dengan kalori... kolestrol... hurmmm.. tau la.. si fairuz tu tak naik2 badan dia even makan 40ketol ayam sejam pun.. hurmmm.. aku risau siot... nak tak nak dia kene kurangkan pengambilan ayam.. lbh2 lagi ayam goreng.. dia kene seimbangkan dengan makan sup, ikan.. sayur.. kalau ayam je.. bek dia buka kilang ayam.. eh tak leh gak.. nanti bankrup la... hurmm.. takpe2... aku akan usahakan supaya dia melupakan ayam dengan perlahan2.. korang doakan aku ek...

eh.. aku ni sape?.. bukan Fairuz Selamat ke?

7 comments:

Nur Aainaa Khairunnisa said...

hahahaa...itula fairuz selamat...nak wat camne....peminat ayam sejati...;D

~M.i.z.D.i.e.L.a~ said...

huhu...
x slh nk mkn ayam slalu..
cuma cara masakan ayam tu yg kna jg..
hehe (;

apa2 pn...
i like ayam too!!

[dG] said...

hahahaha! "keobsesian" tahap obes dah ko nie. hehe

Zuewairy said...

hahahahhahaha;)

sumbat tahi ayam skali;)

abbaz said...

i celen u g medikal cekup. then post the result here! hehehehe...ade bran?

Judiene said...

ayam kalo baked skali ngn potato and wat style bosnian pnye food
pergghh, meleleh air liur aku
huhuhu
try r
anyway, dah pgi audition ke?

::FAIZ FARISH:: said...

Akupon gila ngan Ayam. Ayam goreng jangan cakap, kfc semua tu memang hobila bagi aku. Tapi aku blh makan makanan lain jugak. Takla bergantung pada ayam sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...