Wednesday, December 30, 2009

Azam 2010- Mampukah Fairuz Selamat

yaa... bercakap tentang tahun baru.. sudah semestinya, perkara lazim yang akan bermain di setiap minda adalah tentang azam.. satu kesungguhan atau matlamat yang selalunya melangkah ke arah yang lbh baik sempena tahun baru... azam ini bukan kepentingan.. dan ramai juga yang beranggapan... tak perlu ank aada azam2.. lagi kalau setakat canangkan satu alam tp takde perubahan.. buat sahaja yang terbaik dr sehari ke sehari...

tp pada aku.. takda salah mencuba sesuatu yang secara psychology boleh membnatu kita.. pada aku tak salah.. kita meletakkan satu sasaran baru dalam kehidupan seharian kita dengan harapan untuk berubah.. bnda mcm ni nampak simple.. tp ia membantu kite.. mendorong kita dalam kita tak sedar... jd tak salah mencuba.. mana tau sehari2 kita mengingati azam baru ini, ada jalan untuk kita melangkah ke satu fasa hidup yang lebih baik..

Fairuz Selamat?.. yup.. aku terlalu banyak azam.. ahahahah azam ni nampak simple.. tp pada aku cukup berat untuk dilaksanakan.. tp ia pun dah dinamakan azam.. jd aku berazam untuk memenuhi azam baru ku ini.. insyaallah.. ahaah nak tau ape azam baru aku?

1- Bangun awal..



aku nak pastikan. paling lambat aku bangun tido adalah kul 9 pagi.. dan paling lambat aku mandi adalah 10 pgi..!! ujian paling mendebarkan ni.!!

2- always be Punctual.!!



juga cabaran bg aku ni.... bnda ni pada aku antara peraturan terpenting dalam hidup manusia.. jd segala kelemahan aku berkaitan aspek ini.. memang aku nak ubah bermula tahun 2010 ni.. nak jd seorang yang sgt menepati masa.. dan nak jd org yang takkan wat org lain menunggu.. mampukah.. huwaaaa

3- kemas bilik



From This To This.!!!



hahahahaah.. no comment.!!

itu sebenarnye 3 azam utama aku.. eheheeh.. tp ade je yang lain sebenarnye.. aku memang nak tetapkan direction aku pasni.. thun 2010 ni aku akan letakkan sebagai tahun aku melangkah kehadapan dengan ganaz... demi kerjaya aku.. career aku.. insyaallah.. selain itu.. aku nak gak tahun menjadikan aku seorang yang bekerjaya.. tak kira dalam industri ke.. sebagai performer ke.. sebagai pekerja.. ke... aku tak kisah.. asalkan ia akan menjadikan aku seorang yang menghargai jalan untuk mencari rezeki tu.. insyaallah... setakat ni itu azam aku..

apa azam korang?..





2 comments:

Yana@Nana said...

susah tu kepada terbiasa n nak buat supaya tak terbiasa..tapi tuk kebaikan juga kan.cayok!!!k..

~RoY @ AzRuL~ said...

baru la aku tau kenapa tanya ejaan tadi..hahahaha
takyah la wat azam2 ni...dah puas dari kecik nama azam ni melekat kat aku.aku bagi la sket kat ko nanti ek..hohoho

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...