Monday, August 31, 2009

MEReka DEkat KAmu



Happy merdeka guys.. ape aku nak ckp... jom ar kite merdeka kan diri kita.. aku rasa kalau kita bercakap tentang erti merdeka.. byk versi kita dah dengar kan.. dr yg tentang penjajahan hinggalah kepada perangai la.. kemajuan la... dr yang poyo hinggalah kepada jawapan yang mcm budak sekolah fail 4 kali ujian bahasa melayu pun ade... tol?

so.. aku rasa pengertian merdeka tu sgt penting kepada kita.. dan perlu ingat... ia mungkin akan jadi berbeza.. yela.. kita ni semua, tak sama pendapat.. dibesrkan dalam situasi yg berbeza.. life style yang berbeza.. jd tak kira lah dimana anda berdiri, dan sebagai apa ada namakan diri anda, berpeganglah kepada satu ... iaitu... setinggi mana kita pergi.. jeling skejap bumi yang di bawah....

jangan sesekali lupakan sejarah.. dengan sejarah la kita maju.. dengan sejarh la kita kehadapan.. walau ada yang ckp sejarah hanya sesuatu peristiwa yang dah lepas.. tp dengan sejarah la.. kita ada apa yg kita ada hari ini.. apple iphone ke, laptop ke, honda civic ke, klcc ke.. kerana sejrah la ia wujud ingat tu.. kerana apa yang kita banggakan hari ini, esok ia akan juga menjadi sejarah... untuk mencipta sesuatu yang lebih baik..

plus.. merdekakan diri kita dr bnda yang blok apa yang kita nak, berteraskan kepada sejarah untuk menimbang baik buruk. dan terus kehadapan dengan sesutu yang baik serba serbi.. ingat.. mereka dekat dengan kita untuk membimbing.. sejarang adalah teman untuk menyuluh jalan..



8 comments:

noor afzan said...

betul tuh..
merdekakan diri kite sendiri dulu..


selamat hari merdeka bro.

Fairuz Selamat said...

betol tu.. tu paling pentng.. dn yg utama.. menuju ke arah kebaikan la

Zuewairy said...

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!

idasm said...

selamat hari merdeka...

{lumut} said...

setuju..
aku bangga dengan malaysia..
=)

Fairuz Selamat said...

merdeka zuweiry.!!!!

Fairuz Selamat said...

kak ida.. selamat ari merdeka gak.. eheheeh

Fairuz Selamat said...

lumut.. tol3.. kite kene bangga ngan malaysia walau dimana pun kedudukan kite

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...