Tuesday, June 23, 2009

Jadi Peminat yg Rasional Plz.!!!


peminat yang rasional?.. apa benda tu?... kebelakangan ini, aku sering terpk mengenai perkara ni... actually dah lama dah aku sematkan dalam diri aku untuk menjadi peminat yang rasional... tp ari tu aku dan kawan aku, eddy, borak2 pasal siti nurhaliza.. sehinggalah kepada fesyen siti.. aku dengan jujurnya memberitahu, ade beberapa baju yang siti pakai lepas dia kawin memang aku tak suke... kami berbincang sehinggalah kepada baju apa yang siti bakal pakai untuk konsert dia ni.. dr pakaian mase juara lagu dulu, baju kawin.. topik kami berkisarkan tentang baju.. hehe.. di akhir perbualan, dengan berseloroh dia berkata



"jarang aku jumpe peminat siti mcm kau ni... yang aku jumpe asyik2 nak bela siti jek...."


dan sejak tu aku sering terpkkan perkara ini.. kenapa?.. kerana aku selalu merasakan hanya peminat yang rasional yang dapat membantu sesorang artis itu maju.... dan aku yakin.. peminat siti yang lain juga berfikir begitu...

sbb tu.. apabila aku memberi komen positif tentang sesuatu perkara mengenai siti, selalunya aku akan kemukakan hujah yang logik... yela.. aku minat siti dah lebih 10 tahun... aku nampak mana silapnya siti, mana hebatnya siti.. mcm mane dia berubah.. jd aku rasa adalah sangat positif apabila kita meminati seseorang artis itu dengan rasional.. ye la.. tak lain, untuk kebaikan artis tu jugak kan...

aku tak paham ramai peminat di luar sana yang aku jumpe.. mengagungkan artis mereka sampai tutup semua kelemahan artis tu... jangan begitu.... tak baik untuk anda, tak baik gak untuk artis terbabit... cintailah artis anda serasionalnya.. anda akan dapat rasakan betapa indahnya mengagumi seseorang individu itu.... dan secara tak lansung membentuk anda menjadi seorang individu yang tau bezakan mana yang bagus mana yang tak dlm menjadikan seseorang itu idola.. jgn mengagungkan artis itu, sehinggakan, yang jelik dikata cantik, yang sumbang dikata sedap, yang kaku dikata hebat.... bukankah memberi impak negatif kepada artis itu...

kan?


22 comments:

edan coba said...

Apai Salam...
bukan x peduli kelemahan artis yg kita sukai..
tp dah nama kita suka ofcoz lah datang dari kemahuan diri kita...
smmgnya semua punya silapnya..
tp bg edan Kak CT dah cukop segala2nya... Beliau layak dijadikan contoh!!! Apai pon contohilah beliau o.k! Bkn semua senang ngn kita! JANJI jangan lah kita lupa diri bila suda popular nnt...
K apai...
:)

Fairuz Selamat said...

ye la... betol gak.. tp tu la maksud apai.. biler kite minat jgn sampai kite mengenepikan semua kelemahan.. sbb kan kite semua ade kelemahan.. jd tu ar maksud apai... kite minat mcm mane pun hebatnya... rasional...

makasih edan.. fairuz try wat yg terbaik.. doakn fairuz ek

.::EdDy BaNoD::. said...

kan..betol3x..
tp eddy tuh x le bahasakan diri dia "kau aku"..
dia kan "budi bahsa budaya kita"

kdg2 pelik kan,kalu fanatik sgt, smpaikan x leh nk kritik langsung..nak indah je belaka...tuh namanya x berpikiran rasional utk membantu karier artis yg dsanjung!!!!

yang x rasional tuh x bukak minda...maapkan depa

miss oren said...

lumrah manusia, bila dah suka semua kekurangan akan dinafikan dan begitu sebaliknya, bila dah x suka semua kebaikan dan kelebiahan dinafikan.
whatever it is..moga fairuz berjaya..
saya pon da hampir 10 tahun gak mengikuti prkembangan fairuz

zue_zf said...

mmmmm betul betul betul (sila sebut dgn nada upin yer....)
k.zue pun minat giler ngan siti tp aper2 yg x berkenan di mata k.zue nie,k.zue ttp komplennnnnn

zaffirazaini said...

uhukk...uhukkk...
tetiba terasa plak...hahahaha...

tapi betul la tu... kene rasional...

Sib baik la ku kira bertuah ada saluran yang betul untuk sampaikan sebarang kritikan...hahaha....

TE-ARE |DIAMOND|™ said...

stuju dgn apa yg apai katakan... but, bkn senang kan utk kite memperkatakan ttg kelemahan seseorg kalau kita sgt2 meminatinya... mcm org bercinta gak lah kan... btw, kritikan yg membina tu perlu untuk memajukan & memperbetulkan kesilapan seseorang... ;)

aimanhaQimy said...

ada benarnya
ada salah nye..
wahh gitu...
aiman terlalu meminati siti sejak 14tahun yg lalu.. wahh tak mau kalah ngan apai.. ("apai 10thn yg lalu") hehehe...
mmg dari zaman aiman remaja hingga la meningakat usia.. aiman mmg ada setuju ada yg kurang selesa CT tp tu aiman tak ambik kesah sgt.. aiman mengagumi Bakat yag beliau ada.. mmg la kdg2 tu aiman tak nafikan bila ader org2 bkata2 ttg CT mmg sakit hati dibtnya.. tp nti bila kite bsuara mesti dieorg ckp ... "h la aiman ko tu tak habis2 siti siti siti"... nk wat cam ner? hheheheh ...

ape2pun tpulang pd diri masing2 k.. masing mpyai akal dan fikiran ... Lupikir la sendiri.. heheh :)

Tengku Putera Rio Rosales Iman Adqhlan Al'Mulk said...

hai...
yup i masih sambung blaja lagi.
kenapa, u ada event baru utk perform.

NoraJoey said...

bile kata dah suke sgt...kelemahan tuh sikit2 ditolak ketepi..tgk yg baik jerk..kononnye takkan dgn hnya sedikit kelemahan tuh timbulkan rasa kurang suka pulak kt artis tuh...tak fhm kan..nape mesti jadi camtu..
i setuju bile u ckp..jd peminat biar rasional...itu la yg sepatutnye..but skrg mmg susah nk tgk org minat ngan rasional..smua ikut hati...yang baik d nmpk sgt perfect..yg buruk cuba d tgk kat sudut baik..so smua pun nmpk sgt baik..n takde yg buruk..hurm..
i pun minat artis tuk tempoh yg sm cam u..baik buruk i tgk n trima..tegur yg mn bole..berbangga ngan kebaikan n kelebihan...terima keburukan n bg komen yg memberangsangkan..bukan mengiya kan jerk smua yg d lakukan..but kita as fanz mampu beri komen selebihnya kt diri mrk sndri..huhu

ain hatikristal said...

wah..baguslah apai nie..
entri nie wat ain cam terasa lak,wakakaka...

tapi bagus..thanks for reminding ya!

fawzi saat said...

moga terus berjaya dibidang seni... gua sokong lu bro...

Fairuz Selamat said...

tu la eddy.... susah nak crik peminat yg rasional kan...

Fairuz Selamat said...

miss oren... yup.. paminat yg rasional adalah yg dpt bantu artus berjaya dengan rasional..
ehhh tq tau.. miss oren ikut perkembangan fairuz dr dlu ek..
heheh terharu lak rasa

Fairuz Selamat said...

setuju kak zue... even kite minat secara rasional.. kite tap membantu siti dengan baik kan.. beli album dia.. pg konseert dia.. sokong ape dia way

Fairuz Selamat said...

eh zaff.. org tak ckp pasal kamu tau.. eheheh kamu tu staff snp.. lain citer ehehehe

Fairuz Selamat said...

kan teha.. betol.. setuju... ade kelebihan nye kekadang biler ade peminat fanatik.. tp fanatik yg mcm mane tu kan.. jgn sampai memberi impak negatif kepasa si artis

Fairuz Selamat said...

aiman.. apai minat siti sejak 1996 la.. kire dah a14 tahun gak tau.. huhuhuhu... betol.. kekadang susah kite nak ketepikan hal mcm nii.. tp percayalah.. kalau kite jd peminat fanatik yg bleh terima buruk baik artisn kita... kita akan rasa lg dekat dengan artis tu

Fairuz Selamat said...

betol nora... kalau kite melulumminat artis tu tanpa pertimbangkan keburukan dia.. once kite dapat tau kesilapan artis tu.. mesti impak dia lbh negatif.. jan

Fairuz Selamat said...

eh ain.. sorry if ain terasa.. org tak maksudkan sape tau..

Fairuz Selamat said...

fawzi.. makasih ek.. doakan aku yaa

Tengku Putera Rio Rosales Iman Adqhlan Al'Mulk said...

hai...
saya asalnya sarawak.
sekarang ni belajar kat UiTM Shah Alam.
Biasalah...
Bidang ambik pun sama ngan awak ler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...