Sunday, August 8, 2010

Hina Islam- INI MELAMPAU..!!


video

aku bru je tengok video ini di fb.. agak kecoh berperang mulut... aku tak tau perkara ini baru atau lama... sudah diambil tindakan atau belum.. tapi yang aku pasti.. pelakon dalam vid ini bukan orang semenanjung, dan ia seperti di dalam gereja........ ini sangat melampau.. semua pihak perlu ambil berat perkara ini.. islam bukan agama mainan untuk dipermainkan.. solat kami bukan dicipta untuk dipersendakan.. azan kami bukan nyanyian yang boleh diperbagaikan sesuka hati...perlu diambil berat tentang perkara ini. pihak gereja sendiri harus lihat perkara ini sebagai satu kejadian yang boleh memburukkan nama institusi gereja itu sendiri....

perkara ini harus difikirkan.. bagaimana nak tanam sifat2 hormat agama, bukan saja agama sendiri, tapi agama lain dalam setiap masyarakat.. dr mak ayah, guru, wakil rakyat.. harus fikirkan.. bagaimana kita nak serapkan satu sifat terpuji dalam setiap masyarakat di malaysia ni, tak kire bandar atau luar bandar... tak kire agama apa, bangsa apa, untuk hormat kesucian agama tu.. agama bukan satu bnda yang boleh diperlekehkan... aku agak marah dengan penghasilan video ni....

jika perkara ini dah lama, dan dah ambil tindakan, aku moohon ampun.. dan di harap semua pihak sedar tanggungjawab masing2 dalam masyarakat. dan sedar tentang sensetiviti masyarakat.... lg2 berkaitan agama...


1 comment:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

memang dah banyak video nih tersebar dalam tenet.. geram jugak.. kena ambik tindakan nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...