Tuesday, August 24, 2010

Masyaallah- Ciptaan allah.. Doktor BANGSAT

aku temukan video ni di lawan sesawang facebook..di SINI.. ini adalah kelahiran tidak sempurna seorang bayi... aku sendiri kurang arif ape kan sebabnye.. ku temukan komen ini dr org yang aku rasa lbh arif.. NAZA NAZIR aku rasa penerangan ini menjelaskan tentang kejadian yang jarang berlaku ini.

Anencephalus baby. Congenital disease. 1:100,000 kelahiran. very rare. penyebab krn genetik. mak2 yg isap rokok, minum alkohol, mkn jamu2 ms mengandung, mkn antibiotik semasa mengandung, kne infeksi toxoplasmosis dll lbh cenderung melahirkan baby mcm ni. biasenya baby ni hidup x lebih dari seminggu even under intensive care.




tp tu bukan isunya.. korang tengok mcm ne bayi bertuah ni diperlakukan oleh para doktor.. (kelihatan seperti doktor)... serious aku katakan .. doktor ini BANGSAT.. (hanya luahan kata2.. tiada niat mahu memakihamun... masih memikirkan kite dibulan puasa...)... betapa bayi kurniaan allah yang tiada dosa di permainkan seperti mainan.. rakaman itu satu hal.. masih lagi tidak mengapa.. tp lihat cara bayi itu diuruskan.. lihat cara dia dipegang.. cara dia dibaringkan.. memang KURANG AJAR.... ditarik sewenangnya tangan bayi tu ke belakang.. sewenangnya di tekan2 perut bayi tu untuk lihat dia berbunyi.. di goncang ke kiri ke kanan mcm anak patung.. astaghfirullah.. menitis air mata aku... serious.. menitis dengan deras... tak kesah kalau mahu di ambil gambar atau ape.. tp pegang byi itu selembutnya.. lagi2 dengan kelahiran nya yang tak sempurna.. layanan yang lbh baik yg sepatutnya.. apa yang mampu bayi tu fikir selain kesakitan diperlakukan seperti mainan... astaghfirullah.. sedihnya aku... semulianya bayi tu lahir di dunia tanpa dosa.. tanpa diminta... setinggi itu juga dosa yang ditanggung doktor2 tu.. moga di balas ketidakperikemanusiaan mereka ni.. memang kurang ajar...

huuurmm.. aku rasa video ni punya msg paling jelas... kepada mereka yang bekeluarga.. jagalah keluarga anda.. kepada ibu yg mengandung.. hiasilah persekitaran kandungan itu sebaiknya.. hindari bnda2 yang disebut di atas... kalau dah jadi mcm ni.. ape pun tak leh buat.. bayi yang tak tau ape2 tu yang menjadi mangsa.. ya allah... sebaknya aku... ya allah.. tarik la nyawa bayi tu secepatnya dr dia terus menderita dipermainkan... astaghfirullah...


6 comments:

meowwmania said...

tak berani nak tgk, baca je dh dpt bayangkan apa yg berlaku :(

ya Allah lindungilah bayi2 dan anak2 kecil yg tdk berdosa ini, ameen...

NiZaM Limited said...

erkk..ish2..

nur anis said...

ya allah...sanggup dorang buat macam tu..kesian sgt kat baby tu..terseksa tengok baby tu...

ZZ said...

owh... anda seorang bapa yg penyayang.... ngee~

Judiene said...

tak mampu aku nak habiskan tgk video neh
sedihnye!

Fairuz Selamat said...

meaww...
alhamdulillah.. sam2 kite doa ek.. moga bayi2 mcmm ni seterusnya terselamat dr keekjaman mcm ni

nizam..
huhuuh

anis.
kan2.. zalim gilerr..

zaff.. hehehe
as i can see laa hahaah

judiene..
ko nanti dah ade anak jgn wat cmm tu ok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...