Thursday, May 27, 2010

KAWAN tu Sukar Sangat ke?


Aku Pun Kekadang sedih dengan kitaran hidup mcm ni.. ia mcm satu kelaziman berlaku.. atleast pada aku la... biler bertemu... semuanya mersa.. persahabatan yang sgt indah dimeterai... tp sampai satu masa oleh kerana tuntutan hati yang tak difahami... ia berlalu meninggalkan ruang itu begitu saja... aku kekadang tak paham... kenapa sangat sukar untuk menjadi "KAWAN".. bukan definisi kawan itu sendiri dalam konteks persahabatan lbh mulia ke.. hanya menjadi kawan, segala bnda kite leh kongsi.. byk bnda kite leh bualkan.. byk bnda kite boleh kenangkan bersama.. namun semua itu di buang mcm tu aje.. oleh sbb tuntutan lebih sedikit dr menjadi KAWAN.... aku tau bukan mudah melawan permintaan hati apabila sudah suka dekat seseorang.. org kata perasaan itu pembunuh terhebat... entah la.. aku hanya mampu berdoa.. persahabatan itu dijaga... mungkin aku zalim.. mungkin aku pemusnah perasaan.. tp percayalah.. aku seorang yang mengagungkan persahabatan.....


video

Aku rakam lagu ni.. dalam titisan airmata... itu sahaja mampu aku katakan.. emosi dan makna lagu ini.. memang seperti apa yang aku rasakan.. enjoy...

6 comments:

ain hatikristal said...

kadang2,ada orang nak berKAWAN sebab mahukan sesuatu..sesuatu yg bukan nilai persahabatan sebenar.

kadang2,ada orang nak berCINTA sebab dia rasa kita sesuatu..sesuatu yang pada hakikatkan kita bukan siapa-siapa.

kadang2,ada orang nak berMUSUH sebab bencikan sesuatu..sesuatu yang merupakan hakikat realiti sebenar.

ramai orang tak dapat nak bezakan LOVE dengan AFFECTION yang mana dua perasaan ini macam sama tapi lain.

kadang2,ada orang keliru.
kadang2,ada orang terlalu ikut perasaan.
kadang2,ada orang punya agenda sendiri.
kadang2,ada orang psyco.



gudluck,apai !

Anonymous said...

mungkin org tu susah utk menerima ko sbgai kwn kerana hati nye yg sgt terluka...sukar utk die mempercayai org yg pnah melukakan hati die selepas segala janji2 yg ditaburkan...it takes time for heart to heal...its not as easy as abc...

Anonymous said...

nadir: haha..aku rse anonymous tu emo lebey nampak..wat pe nk dendam2..da lepas wat care da lepas..hargai kwn seadenye..umur cm skrang ni la nk kump byk2 memori yg appy2 ngn kwn2 kte bkn cari musuh ma..angap je bnde da lps tu sbagai satu dugaan n kte cbe blajar tuk memaafkn org..nanti hati kte pn snang..smudah membace abc..right???

Anonymous said...

maybe its easy for u not for others...

*aku bkn anonymous tersebut..hua2

r-mean said...

sebaik mana pun kawan..bila ade sedikit perselisihan faham..nak pulihkannya memang susah..jadi kawanlah dgn sebaiknya..

Fairuz Selamat said...

setuju dengan sume2.. mungkin salah aku....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...