Sunday, April 4, 2010

Pemergian Din Beramboi



saat aku menulis ini, sudah dua hari beliau meninggalkan kita... alfatihah untuk beliau....

aku masih lg terkejut... mengakui aku bukan peminat berat beliau.. tapi sejak aku bekerja... celoteh dan lawaknya bersama aznil memenag menjadi peneman setia aku saat aku memandu ke tempat kerja... dan aku juga akui.. aku boleh eksiden kerana lawak2 beliau.. hahahah... ckup dekat dan melekat apa yang di utarakan di awal pagi itu dengan pendengaran aku...

ketika aku sibuk berkursus... pagi2... aku mendengar di malaysia hari ini, tentang pemergian beliau.. sgt mengejutkan.. aku sendiri tidak mengetahui beliau sakit... pemergian ini sepeti satu hentakan.. aku memang merindui kata-kata beliau di awal pagi... satu kehilangan besar....

pada perkiraan aku, din beramboi baru sahaja mahu mencipta kembali brandnya... setahun dua ini.. sejak beliau menjadi ahli keluarga era... dan mula menceburkan diri dalam byk rancangan lawak di astro... beliau seakan berjaya membuat comeback... aku sendiri menonton rancngan spontan kerana beliau...

namun.. beliau sudah pergi mengadap ilahi... satu kerugian dan kehilangan besar kepada industi dan stesen radio era sendiri... namun.. pasti ada hikmahnya.. tuhan mahu menempatkan beliau di tampat terbaik di sisi NYA.. insyaallah.. amin..... kita yang masih bernafas ini, amrilah sedekahkan alfatihah kepada allahyarham abg din beramboi.. semoga rohnya ditempat kan di kalangan mereka yang beriman., amin...



1 comment:

dhanie said...

al fatihah.. dhanie pn sgt terkejut dgn pemergian beliau. lagi2 dhanie sll jupe arwah pagi2 kat ofis... last skali jupe sminggu sblum dia dimasukkan ke icu. time tu dia sehat walafiat lg. so bila tau dia dimasukkan ke hospital ptg tu, dhani terkejut sgt.. kejap btul masa berlalu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...