Thursday, February 5, 2009

mlm td PJ hilton, ari ni ke Unimap


haha.. ke bz an aku makin mencengkam jiwa sanubari... wakaakakak.. walaubagaimanapun, andai keikhlasan tu berganding dengan keseronokan, kepenatan itu pasti tidak terrasakan... waaa apa aku merepek ni.... hahahaah.. ok mlm td aku ade show kat pj hilton.. dinner pusat sukan universiti malaya... diorang panggil la si fairuz selamat ni untuk menyanyi.. ahahaah...

malam anugerah pusat sukan ini merupakan satu majlis yang mana memberi penghargaan dan pengiktirafan kepada mereka2 yang memberi sumbangan cemerlang samada dalam sukan dan pelajaran.. jd byk la nama yang naik2 tu.. eheheh.. aku jek takde....

ye la dah mlm td aku menyanyi tu hape.. mlm td aku nyanyi satu lagu solo, iaitu mengenangmu by kerispatih, dan dua lagu duet. pantun budi ngan pandang pandang jeling jeling. aku berduet ngan kosmet aku yang aku panggil biduanita iaitu kak isma. atau ismaliza ishak. heeheheh walaupun mcm taik jek kitorang, tp show berjalan dengan lancarnya,...

lepas je kami nyanyi, terus larik ke meja kami, dan apa lagi, melantak mcm tak pernah jumpe makanan.... hahaahah.. chinese food... ahahah. sedap gak.. yg paling sedap yang last sekali.. kek aiskerim tu.. woooo.. rosak suaraku.. ahahahhaah....

mlm tu lepas abis show aku ngan team2 aku g bowling kat mid.. dlm kul 11.40.. sbb dah agak lewat kami sempat main 2 game jek.. aahaahaha...

then mlm td tdo... kul 3 mcm tu.. pg td bangun then kemas apa2 yang patut sbb pagi ni aku nak berlepas ke unimap perlis.... ade dinner lg.. ahahaahah makan..!!! dinner makum atau majlis kebudayaan universiti semalaysia... ahaha.. yeeehhhaaaaaa........ makan3... aku akan nyanyi 3 lagu mungkin.. aku plh pantun budi, mengenangmu dan quando quando quando.. eheheh.. buat pengetahuan umum yang mungkin nak tau, eheheh, mengenang mu tu lgu peberet aku tika ini,. hahahaahah.. aku rasa lgu tu di cipta untuk aku la.. ahahahahah...

ok...jd aku ni tengah seronok sb nak g unimap... heeheh. sbb nye.. sabtu ni kamu akan ke songkla thailand.. lawatan ke universiti kat sane... best3... tak pernah masuk thailand lg ni.. harap2 sume berjalan lancar....

jd semua... untuk kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat berhujung minggu....mungkin aku akan offline sepanjang 4 hari ni... tp jgn malas nak hub aku erk... bg msg ke ape.. then ill shoot u back....
ok thats all for now... c u then..... bubye...

p/s : atie... jgn malas2... g kemas umah apa yg patut.. heeeheh

p/s : biyan.... diet3..!!!!

p/s : nakulahanat..... makasih bg direction semalam.. ahahahh nanti aku banje sekerim malaysia


p/s : fina... diet3..!!!!

Tuesday, February 3, 2009

DTA...Debat Terbuka Acap.. eh silap ASTAR...


posto..! posto..! posto..!! hehehe ni entri terbaru aku... dan kali ini berkenaan debat terbuka astar.. atau singkatannya DTA..... untuk kamu2 yang tak tau ape itu dta.. dta ni adalah satu pertandingan debat terbuka antara itp semalaysia yang dianjurkan oleh kolej kediaman pertama.. ASTAR... kire mcm tradisi gak la... selama aku ade kat um ni ni kali pertama aku terlibat secara lansung dengan DTA.. walaupun sekadar sebagai RUNNER (diatas kertas tertulis sbg runner)...

so untuk sesi 2008/2009 punye penganjuran ni, bermula pada 28hb jan dan tamat secara rasmi pada 1hb feb... time cuti2 raya ciner ni kan... aku pun sehari jek balik umah.. sempat la pekena udang masak merah kakak aku.. then chiou balik um blik.. waaa rindu kat anak sedara... tak sempat jumpe..

so 28h tu bermula dengan sesi pendaftaran peserta yang datang dr segenap lapisan universiti di malaysia.. sumenye ade 40 penyertaan... sebagai runner aku ditugaskan untuk handle satu team.. aku dapat team UNIMAP.... heheeh.. so mlm tu kire sesi suai kenal ar... tp belum ape ape pun lg, dah ade berite x gembire sbb beg salah sorang peserta yang aku jaga ilang mase pendaftran.. waaaa.. dah la wat pengumuman takde sape pulangkan... kene la budak tu pinjam baju kawan2 dia.. ahhahaah

ok kite citer pasal dta lak... sepanjang dta ni takde pape yang di luar jangkaan berlaku la.. sumenya pada aku berjalan dengan lancar... sedikit2 masalah tu adat la... yang penting kalau kite dah stress mcm ne pun, sumenye kembali pada rumpun yang sma.... menginjak pada udara yang sma.. jd tak de masalah...

berkenaan dengan peserta lak.. aku rasa ok jek.. takde la yang demand tak tentu pasal ke ape.. ye la kolej kami ni kolej usang... jd nak menyediakan kelengkapan terbaik memang agak susah la.. walau mcm mane pun kami cube usaha memberi yg terbaik

haaa... tentang usul lak... secara keseluruhannye, aku puas hati ngan usul yang diutarakan.. tak nampak la mcm usul yang sah2 berat sebelah.. (yeka..!!) ehehhe.. paling aku suke ialah usul, gosip mengangkat artis... ahahahahah kalau aku yang berdebat tu, jage la pihak lawan.. aku laserkan.. haahahahah...

setelah berlalu semua pringkat, pentas final menyaksikan upm(b) bertarung dengan mmu... dengan usul hitler mampu bantu palestin... dan usul telah ditolak dan kemenangan telah berpihak kepada mmu... pendebat terbaik juge kepada pendebat mmu yang bernama agak mengujakan bg aku iaitu myer iyyenman...

tentang team aku lak, ok jek takde masalah.. aku try berkhidmat sebaik mungkin.. sakit perut, aku belikan ubat... gastrik, aku dapatkan pil.... haus, aku belikan air.. takde kamus, aku lari jap g pekan buku carik.... yang penting diorang puas hati.. eheheh walaupun setelah 6pusingan kami hanya berada di kedudukan 28.. kami puas hati kerana rata2 yang join adalah junior... ehheeh makasih wahidah, bedah, saiful, afham... semoga kite jumpe lg...

setelah abisnye debat ni, pada 1 hb adalah tarikh untuk peserta cekout.. eheheh... kitorang dah free la hak sket... tp rindu sebenarnye suasana waktu ade peserta luar ni.. meriah semacam jek.. byk kawan jumpe.... kat toilet memang saat paling meriah.. ahahaha... dengan berebut shower room nye.. ahahaa

walaupun aku bukan ajk dta.. aku dapat rasakan aku betol2 tolong.. sb ape, nak jage name kolej kan.... aku puas hati dengan penganjuran kali ni... harap masalah2 kecik tu tahun depan dapat diperbaiki... aku dah la sem akhir, puas hati gak la sbb sekurang kurang nye aku dapat join aktiviti kolej.. hahaahah

p/s- izat ngan ejin, pasukan aku ranking lebih tinggi dr ko ek.. amin punye team pun bawah aku.. eheheheheh.. yeehaaaa

p/s- sume yang bertegur ngan aku pertama kali dlm dta ni, jgn segan silu nak tegur aku.. aku ni payah sket nak tegur org.. wakakak

p/s lg- amin, jgn lupe lirik lg.. kalau tak ko disingkirkan dr ukhwah astar

p/s lg2- gambar akan di upload kemudian..heehhe

Monday, February 2, 2009

Badan Aku


hhahahah.... aku tak tau nape, tp td aku belek2 majalah, then terbaca satu artikel tentang jenis2 bentuk badan kita... ada tiga jenis semuanya.... iaitu Ectomorph, Mesomorph dan Endomorph. dan aku adalah dalam katagori Ectomorph.. iaitu kurus...

selalu kawan aku ckp, best la fairuz dpt badan mcm ko, makan pelahap mcm bela anak jin pun badan tak naik2.... tp personaly, aku memang tak berapa nak gemar jenis badan aku yang kering kontang ni... aku gemar jnis badan mesomorph.. satu sebabnya, selalu jek aku rasa kalau nak carik baju, susah nak dapat yang betol2 cantik terletak pada badan. kalau panjang dia ok, mesti lebar dia besar.. kalau lebar dia ok lak, mesti panjang dia pendek ke ape... susah3.... nasib baik la zaman sekarang ni ada butik2 yang cipta baju khas untuk aku (maksud aku untuk org2 kurus ar.. ehheeh)

aku suke kalau badan aku berisi sket... sbb banyak jek baju yang masuk aku rasa.. ehheeh.. tak suke la kurus2 ni... dah la nak naikkan otot sikit punye payah... bertahun aku rasa aku kene hadap kan muke aku kat gym tu.. tu pun aku rasa naik seinci dua jek...

huhh.. takpe2.... bebel banyak2 pun tiada berguna kan.. tol tak? hhuhuuhu.. ni kat bawah ni aku senaraikan beberapa description berkenaan jenis bentuk badan aku iaitu ectomorph... mungkin sama ngan korang nye bdan... kalau tak sama seratus% pun mungkin ade sket2.. kan? yang pasti aku tau aku ni katagori entomorph.... iaitu cekeding.... ehheheh

ECTOMORPH...

Anda yang berada dalam katagori ini biasanya bertubuh kurus, mempunyai berat badan yang ringan, sendi yang kecil, dan otot yang kurang berlemak.... selalunya ectomorph mempunyai aggota badan seperti tangan dan kaki yang kurus dan otot yang berserabut. bahagian bahu juga mempunyai kelebaran yang kecill

SIFAT TIPIKAL

- rangka badan dan struktur tukang yang kecil
- bahagian dada yang rata
- bahu yang kecil
- bertubuh kurus
- otot yang kecil
- sukar untuk menambahkan berat badan
- mempunyai kadar metabolisme yang tinggi

BENTUK SENAMAN

tumpukan kepada bahagian otot yang besar dengan menjalani latihan k ecergasan yang agak berat. perlu melakukan lebih banyak pergerakan dan memakan lebih banyak makanan berkalori yang menyihatkan. latihan kecergasan yang heavy atau berat digalakkan untuk semua bahagian otot dan perlu dilakukan secara kerap dan intensif. ini adalah untuk membentuk otot utama badan agar memberi impak tubuh lebih tebal dan berisi.

p/s 1 - kepada roommate aku aish ngan ejin, walaupun aku selalu panggil korang ngan panggilan yang kurang enak, sebenarnye aku akui badan aku yang sebenarnye kurus dan kering sampaikan korang panggil aku cekeding dan "walking playwood"

peace....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...